De Charger is in 3D gedigitaliseerd.
Volledig strak en glad!

Charger ontwikkelt continue door!


Charger bouwt de Norlin 2.4 MK III al vanaf begin '90. De rompen zijn qua vorm vrijwel identiek aan de huidige boten. Er is echter wel enorm veel veranderd in de techniek en bouwmethode. De laminaten worden inmiddels volledig anders opgebouwd. De rompen zijn daardoor stijver, sterker maar vooral veel lichter geworden. De constructie en stijfheid van de kiel/romp verbinding is een belangrijk punt, waar veel aan gewerkt en verbeterd is. Ook niet te onbelangrijk is de vormstabiliteit van de romp onder belasting van de verstaging. Ingenieuze frames voorkomen dat de boot daar vervormt.

Voor de cockpit lay-out heeft de afdeling engineering een 5-tal topzeilers langdurig boten laten testen met verschillende cockpit lay-outs. Uiteindelijk hebben we na lang discussiëren en evalueren de ideale indeling bepaald. Iedere boot wordt nu op exact dezelfe wijze ingericht.

Er zijn diverse aanpassingen gedaan waardoor minder buiswater in de romp komt dan voorheen. De beslagen zijn stuk voor stuk in uiterlijk en functionaliteit verbeterd en geoptimaliseerd. De mallen zijn strakker dan strak en de vakmensen van Charger verstaan hun vak en streven naar absolute perfectie!

Het is geen toeval dat de norlin 2.4's van Charger op alle grote evenementen de ranglijsten aanvoeren en dat een Norlin 2.4 MK III uit Finland inmiddels een begrip is geworden en een hoge restwaarde heeft.

Spoorstraat 1 | 1601 GG Enkhuizen | +31(0)6 51475322 | copyright | disclaimer

Impression design + internet Enkhuizen, grafisch ontwerp, websites, website, webdesign, intranet, content management systemen (CMS)